it's about anything. too many to mention...

Tuesday, May 18, 2010

dikawal kopasus, midoderani dian sastro hidangkan makanan jepun


acara midoderani yang dijalani oleh dian sastrowardoyo semalam benar2 tertutup. hanya keluarga dan orang2 penting saja yang boleh masuk ke dalam rumah yang terletak di jalan bangka raya no. 49, mampang prapatan, jakarta itu. masih tetap berlanjutan, media dilarang untuk mengambil gambar acara bahagia tersebut.

midoderani dimulakan sekitar pukul 7.20 malam. acara berlangsung santai dengan alunan lagu khas jawa yang sendu. dilihat beberapa orang lalu lalang dengan berpakaian adat jawa di depan pintu masuk rumah dian. selain itu, dilihat pula dua anggota kopasus berpakaian safari dan tiga orang pengawal keselamatan mengenakan baju batik berkawal di depan pintu gerbang rumah pelakon cantik itu.

menurut keterangan pengawal keselamatan yang mengawal di luar, dalam acara ini memang terdapat 3 anggota kopasus berpakaian safari. dan adanya sejumlah sekuriti berpakaian batik bertujuan agar acara ini dapat berjalan dengan lancar.

sementara itu, kumpulan kapanlagi.com sempat mewawancara pekerja katering yang keluar dari rumah dian. menurut lelaki yang berasal dari cathering lebak bulus tersebut, jumlah makanan yang disediakan panitia memang tidak terlalu banyak.

namun bukan hanya makanan adat jepun saja yang menjadi pilihan bakal isteri indraguna maulana sutowo itu dalam menjamu tamu2nya. beberapa masakan antarabangsa juga disajikan.


0 comments: