it's about anything. too many to mention...

Thursday, May 20, 2010

gading marten salurkan hasrat di padang bola


kegemaran gading marten akan bola sepak membuat penyampai yang seorang ini diminta menjadi jurucakap dalam talk show bola indonesia dan launching buku seri sepak bola.

gading dicatat sebagai anggota SFC di mana beliau rutin seminggu sekali melatih kemampuannya memainkan si kulit bundar. namun, untuk serius menjadi pemain bola sepak profesional, penyampai yang seorang ini menolak tugas.

tapi jangan salah, gading pernah mengikuti perlawanan bola sepak artis seasia. pertandingan ke medan atau ke luar negara pernah beliau lakoni bersama SFC.

dari perlawanan tersebut, gading dan kawan2 berjaya menduduki tempat ke 3. sedang untuk perlawanan intern di SFC, gumelar cup, gading sudah sering mendapat gelaran juara 1 atau 2. bermain bola sepak, diakui gading, membuat hasrat terpendam yang ada dalam dirinya disalurkan.

hobi yang beliau ceburi dari kecil ini nyatanya pernah mengakibatkan dirinya cedera.

kerana semangatnya yang membara tersebut, gading memilih menjadi pemain penyerang. sampai kini beliau sudah berjaya mencetak gol lebih dari 10 kali. kerana obses menjadi pemain bola tidak kesampaian, beliau berharap anaknya nanti juga mengikuti jejaknya.




0 comments: