it's about anything. too many to mention...

Tuesday, May 18, 2010

midoderani dian sastro menyebabkan sesak


di kediaman dian sastrowardoyo, jalan bangka raya, no. 49, mampang prapatan, malam semalam, diadakan acara midoderani, yang merupakan acara adat jawa iaitu kedatangan mempelai lelaki ke rumah mempelai perempuan.

menurut laporan pandangan mata kapanlagi.com, di depan rumah dian terdapat 2 generator set besar, 2 gerbang kuning dan juga vallet parking yang disediakan untuk tamu yang hadir di acara ini. kereta tamu juga cukup menyesakkan lalu lintas di jalan bangka raya, jalan di depan rumah dian sastro. kesesakan bahkan terjadi sekitar 500 meter dari arah bangka menuju kemang atau sebaliknya.

masuk di dalam perkarangan rumah dian, terdapat khemah 4x10 meter berwarna putih yang dipasang di depan pintu rumah. hingga berita ini dikeluarkan suasana masih dilihat lengang.

rombongan bakal mempelai lelaki datang pada pukul 7.20 malam dan terus disambut oleh pihak dian sastro. rombongan bakal mempelai lelaki mengenakan baju adat khas jawa, dengan yang lelaki menggunakan baju berwarna biru seragam dan yang wanita berwarna hijau.

rombongan terdiri dari kereta BMW hitam, 3 bas blue bird dan kereta lexus hitam.


0 comments: