it's about anything. too many to mention...

Wednesday, September 8, 2010

kate moss digeser anak bos


Kate Moss akan melancarkan rekaan terakhirnya bagi rangkaian butik Topshop pada Oktober, hanya beberapa minggu setelah anak pemilik Topshop, yang baru berusia 19 tahun mula magang di syarikat itu.

Moss menjalin kerja sama dengan Topshop sejak tahun 2007, dan rekaan terbarunya yang akan dilancarkan Oktober itu akan menjadi rekaannya yang ke empat belas. Namun, kini dia menghentikan kerja sama dengan Sir Philip Green, pemilik Topshop. Chloe Phillip, akan mengambil alih posisi Moss dan digusur dengan anaknya sendiri.

Chloe akan melancarkan rancangannya sendiri dan ayahnya sudah mengaturnya untuk bekerja di pejabat pusat Topshop di Oxford Street, London.

Muncul berita yang mengatakan keputusan itu menimbulkan ketegangan di antara Topshop dengan model berusia 36 tahun itu.

Philip menolak berita itu dan mengatakan Moss memiliki pekerjaan lain dan tidak dapat tetap bekerja sama dengan Topshop.

Moss sudah menghasilkan lebih dari 3 juta poundsterling dari rangkaian butik itu berkat kepopularan rekaannya. Moss tidak hanya mereka baju, tetapi dia juga mereka beg, kasut dan sabuk. Hasil rekaannya dijual dengan harga 12 poundsterling sampai 250 poundsterling.

Seorang pekerja Topshop mengungkapkan, rekaan Moss menjadi trend di Topshop, tetapi kemudian ada perpisahan di antara kedua2 pihak kerana anak perempuan bos.

Seorang sumber lain mengatakan rancangan Moss sudah tidak terjual dalam skala yang sama dengan dulu, dan Topshop memotong jumlah koleksi Moss dari sebelum ini enam koleksi pertahun menjadi dua koleksi.

Selain merancang untuk Topshop, bekas kekasih Johnny Depp itu juga mereka beg untuk Longchamp. Dia juga melancarkan minyak wangi sendiri dan baru-baru ini dia menandatangani kontrak dengan rumah mode Balenciaga dan pereka Perancis Isabel Marrant.

Chloe sendiri sudah lama bermimpi mereka pakaian untuk Topshop. Dia juga sudah tidak asing dengan dunia fashion, kerana sering dilihat dalam berbagai fashon show di seluruh dunia bersama Moss.

0 comments: