it's about anything. too many to mention...

Friday, March 11, 2011

gigi ingin format lain di jff 2011


Ya Ya Ya, Terbang, Nakal, Melayang, 11 Januari, Bumi Meringis merupakan lagu-lagu yang dinyanyikan Gigi, Ahad malam saat berkolaborasi dengan Ron King Big Band di salah satu hall JIExpo Kemayoran, Jakarta. Karuan gabungan muzik yang dikeluarkan lebih variatif sehingga ratusan penonton pun terhanyut hingga sekitar 60 minit.

Penampilan Gigi adalah kali pertama di acara berprestij ini lantaran campur tangan Peter F Gontha. Namun begitu Armand Maulana dan rakan2 gembira dapat beraksi di International Java Jazz Festival tahun 2011.

Untuk itu, sambungnya, ketika mendapat tawaran tampil Gigi menyiapkan sesuatu yang beza. Misalnya berkolaborasi dengan Ron King Big Band.

Sementara itu aksi band beraliran genre tersebut berjalan lancar. Muzik yang dimainkan bagai saling mengisi sehingga muzik yang dihasilkan pun terdengar nyaman di telinga. Misalnya pada 11 Januari pemain saksofon Ron King Big Band menyanyikan bahagian reffrain dari lagu ini yang menambahkan suasana romantic. Belum lagi di lagu Melayang dan Ya Ya Ya yang dibuat jazzy, semakin memanjakan mata dan genderang telinga penonton.

0 comments: