it's about anything. too many to mention...

Friday, May 27, 2011

ahmad dhani, the controversial rock star!


Dikenal sebagai pemuzik cerdas yang penuh kontroversi di setiap statementnya membuat Ahmad Dhani kerap dipuji juga dicaci. Pertikaiannya dengan beberapa orang, infotainment, ancaman bom, sampai gossip dengan Mulan membuat Dhani menjadi seorang yang keras, berlagak, penuh sensasi, hebat sekaligus berprinsip.

Tepat di ultahnya yang ke-39 ini, Dhani masih tetap lekat dengan statement pedas, sarkas, cerdas dan menggelitik. Berikut beberapa statement-statement yang membuatnya Dhani lebih dari sekadar pemuzik, tapi peribadi yang berkarakter.

Selera dan rasa boleh rock, tapi soal penghargaan muzik, bos Republik Cinta Manajemen ini sangat menghargai segala aliran muzik terutama yang ada nilai jual.

Urusan anak, Dhani boleh dikatakan lebih lunak meskipun itu tentang pendidikan ketiga2 jagoannya. Saat sembang soal kenaikan kelas tahun lalu, Dhani pun santai menghadapi masa ujian.

Di lain kesempatan, Dhani juga menyatakan cintanya kepada buah hatinya.

Sejak rumah tangganya kisruh pada akhir 2006 dan berakhir dengan perceraian pada 23 September 2008 silam, hubungan Dhani dan Maia masih saja dingin.

Perpisahan dengan Maia memang tak berjalan damai. Baik Dhani mahupun Maia dilihat saling sindir, seperti saat Maia yang tampil di infotainment dengan sindiran halusnya terhadap bekas suaminya.

Hubungan dengan media pun boleh dikatakan naik turun gara-gara ucapan Dhani yang kontroversi, tapi semuanya patut dicermati dan difahami, kerana tak semuanya yang dikatakan Dhani itu salah!

Statement bijak ini dilontarkan Dhani saat terlihat perseteruan dan dugaan pemukulan terhadap wartawan Global TV, meski akhirnya kes ini berakhir damai.

Dhani juga berani menyindir pemilik infotainment yang kala itu khabarnya memberi peringatan untuk tidak meliput acara konsert For Free Ariel medio Ogos lalu, gara-gara Dhani menyokong Fatwa MUI tentang infotainment di TV.

0 comments: