it's about anything. too many to mention...

Thursday, May 19, 2011

upin - ipin dan kawan2 akan tampil live di jakarta


Setelah sukses sebagai salah satu program unggul di salah satu televisyen swasta di Jakarta, BD Next Entertainment akan mengadakan pertunjukan Upin dan Ipin Live show di Jakarta, bertempat di Tennis Indoor Senayan pada 17,18 19 Jun 2011 atau Jumaat, Sabtu dan Ahad.

Show tersebut akan disokong oleh Fadly Padi dan Project Pop juga Project P. Upin dan Ipin bersama dengan teman temannya: Jarjit, Mail, Ehsan, Fizi, Mei Mei dan Kak Ros.

Pertunjukan bertajuk 'Kisah Dua Malam' digarap dalam bentuk konsep pertunjukan pentas. Dalam 'Kisah Dua Malam' diceritakan Mei Mei bermimpi bertemu dengan Vampire dan cuba menampalkan secarik kertas yang bertuliskan huruf Cina dan berfikir Vampire tersebut akan diam.

Namun kertas yang ditempel Mei Mei tersebut bukanlah huruf Cina yang dimaksud. Dalam cerita tersebut Upin pun bermimpi bertemu dengan Toyol yang hendak mencuri makanan di dapur rumahnya, seketika Upin kaget dan ketakutan namun Upin tidak tinggal diam.

Upin teringat bahawa Toyol tidak boleh mengira lebih dari sepuluh lalu Upin mengerjakan Tuyul tersebut dengan menyebarkan makanan kecil, iaitu telur gabus yang ada di atas meja makan lalu menebarkan ke lantai sehingga membuat Toyol kebingungan untuk mengambilnya.

BD Next Entertainment percaya dapat mengadakan pertunjukan Upin Ipin ini dengan spektakuler dan membuat anak-anak yang menonton ketawa terbahak-bahak kerana tingkahnya yang lucu dan menggemaskan.

Mengingat tingginya penghargaan masyarakat selama ini terhadap tontonan pertunjukan, BD Next Entertainment membuat inovasi mobile ticketing.

0 comments: