it's about anything. too many to mention...

Tuesday, April 27, 2010

'demi dewi', wulan - wingky belajar belakang tabir


merasa bertentangan dengan filem garapan pengarah charles gozali berjudul demi dewi yang dianggap melawan arus, wulan guritno malah makin semangat. saat diajukan mengenai cerita filem yang berkisah mengenai drama kehidupan rumahtangga yang disusuli unsur aksi ini, artis yang sedang hamil anak keduanya ini begitu teruja. apalagi wulan sempat ditawarkan juga menjadi produser.

kisah yang dikeluarkan di bawah bendera magma entertainment ini memang sengaja dikemas menegangkan, tapi juga memiliki plot yang menyentuh. filem ini bercerita mengenai seorang wanita bernama dara yang berusaha menyelamatkan anaknya, dewi dari aksi penculikan yang dilakonkan winky wiryawan. dewi diculik atas dasar dendam membara winky lantaran meninggalnya anaknya di hospital yang dikendalikan suami dara.

scene demi scene inilah yang menggugat wulan melihat dari sudut yang berbeza.

sebagai pelakon profesional, isteri adilla dimitri ini juga memiliki anggapan bahawa seorang pelakon seharusnya tidak sekadar tahu apa yang dilakonkan di depan kamera. justeru hal2 di belakang kamera patut dipelajari. oleh kerana itulah, beliau dan winky kadang2 juga memberi masukan.


0 comments: