it's about anything. too many to mention...

Thursday, April 29, 2010

sammy tidak gunakan hak eksepsi


perbicaraan kes penyalahgunaan psikotropika dengan didakwa hendra sameul simorangkir atau sammy hari ini, mengagendakan pembacaan eksepsi didakwa. namun dalam bicara, bekas vokalis kerispatih itu memilih tidak menggunakan hak yang diberikan pada setiap didakwa itu.

di depan majlis bicara, peguam sammy, ida rumindang mengatakan menyampaikan bahawa pihaknya tidak menggunakan hak eksepsi.

hakim juga menyambung bicara dengan menawarkan ke jaksa penuntut umum untuk menghadirkan saksi. namun JPU belum sedia untuk menghadirkan saksi, kerana sesuai agenda hari ini adalah pembacaan eksepsi didakwa. bicara juga akhirnya ditunda dan akan kembali melanjutkan pada 6 mei akan datang, dengan agenda mendengar keterangan saksi.

ditemui selepas bicara di pengadilan negeri jakarta pusat, ida rumindang mengatakan alasannya tidak menggunakan hak eksepsi.

beberapa point yang menjadi eksepsi sammy namun batal diajukan ida rumindang meliputi penanganan kes anak guamnya yang seharusnya dilakukan di jakarta selatan, namun kenyataan sekarang berlangsung di jakarta pusat.


0 comments: