it's about anything. too many to mention...

Thursday, June 24, 2010

polis : ariel, luna, cut tari tak bekerjasama


Nasib kedua2 artis yang terlibat kes video porno, Luna Maya dan Cut Tari kini masih belum diputuskan, kerana polis masih melakukan penyiasatan. Jika Ariel kini telah ditetapkan sebagai disyaki, maka Luna dan Tari layak berdebar2 sebab boleh jadi kedua2nya bakal menyusul menyandang status sebagai disyaki.

Untuk Cut Tari, Kepala Bidang Penerangan Umum Kombes (Pol), Marwoto Soeto, kala ditemui di Mabes Polri, semalam, menerangkan bahawa artis tidak dapat dikenakan pasal 284 tentang perzinaan jika suaminya tidak melaporkannya. Namun, tentunya beliau masih boleh dikenakan pasal-pasal yang lain.

Marwoto sendiri sampai saat ini belum mengetahui hasil pemeriksaan fizikal dari Cut Tari lantaran belum bertemu dengan penyiasat.

Lebih lanjut, Marwoto menyatakan bahawa sudah semestinya Ariel melaporkan kehilangan barang yang beliau alami sedari awal. Ditanya tentang pemanggilan Andika The Titans sebagai saksi, Marwoto menolak berita bahawa ada kemungkinan Andika-lah penyebar video. Dalam perkembangan kes ini, Mabes melakukan larangan pergi ke luar negera bagi Ariel dan rakan2 lantaran sikap kurang kerjasama yang ditunjukkan ketiga2 artis berkaitan tersebut. Ditambahkannya, lantaran sikap tak kerjasam tersebut, Ariel harus dijemput paksa di rumahnya, Bandung.

0 comments: