it's about anything. too many to mention...

Thursday, May 29, 2014

Saat bersalaman, Johnny Depp bunuh mangsa


Satu scene yang cukup psycopath dihadirkan dalam filem BLACK MASS yang dibintangi Johnny Depp. Beliau berlakon sebagai bos mafia James Whitey Bulger yang terkenal kejam. 

Dengan menatap mata mangsa, bintang Hollywood tersebut lantas berjabat tangan saat revolver diledakkan untuk membunuh. Mangsa jatuh ke tanah dalam eksekusi brutal. Namun sikap tenang tetap ditunjukkan Bulger bersama para pengawalnya. 

 Scene itu menggambarkan kehidupan gangster Amerika, James 'Whitey' Bulger. Demi filem barunya yang tayang di tahun 2015, Johnny Depp bertransformasi dengan kepala yang dibuat nampak botak. 

 Di kehidupan nyata, Bulger pada bulan November 2013 silam mendapat dakwaan seumur hidup. Beliau terlibat dalam 11 pembunuhan dan kriminal lain termasuk perdagangan ubat terlarang, pemerasan, penipuan dari tahun 1970 hingga 1990. 

 Filem ini diarahkan berdasarkan buku BLACK MASS: THE TRUE STORY OF AN UNHOLY ALLIANCE BETWEEN THE FBI AND THE IRISH MOB. Buku tersebut ditulis oleh bekas reporter Boston Globe, Dick Lehr dan Gerald O’Neill.

0 comments: