it's about anything. too many to mention...

Sunday, June 15, 2014

Mahu tahu berapa biaya hidup Keira Knightley dalam setahun?

Kebanyakan bintang Hollywood memang memiliki biaya hidup yang cukup tinggi, kerana banyaknya tuntutan yang harus mereka penuhi. Namun kalian akan terkejut jika tahu berapa biaya hidup Keira Knightley.

Dalam wawancara dengan majalah Glamour, Keira mengungkapkan bahawa biaya hidupnya hanya sekitar US$50,000. Jumlah itulah yang dihabiskan Keira sepanjang tahun 2012 lalu.

Dibandingkan dengan bintang Hollywood lain, biaya itu jelas sangat kecil. Ini kerana, sebagai bintang, Keira memiliki budget khusus untuk melakukan rawatan kecantikan, pakaian untuk berbagai acara, aksesori dan banyak anggaran lain yang harus difikirkan.

Biaya tempat tinggal, barang mewah, kenderaan dan lain-lain juga akan memakan biaya yang cukup banyak. Selain itu, masih ada banyak biaya lain seperti gaji pegawai, pasukan, penata gaya dan lain-lain yang pastinya tak boleh diabaikan.

Namun hebatnya, Keira boleh mengurus semua itu sehingga biaya hidupnya tidak semahal bintang Hollywood lain. Dia ternyata ada alasan kuat kenapa membiasakan hidup hemat, walaupun dia sudah menyandang gelaran bintang.




0 comments: