it's about anything. too many to mention...

Wednesday, August 13, 2014

Afdal Zikri bebas bicara setelah dipecat Marshanda

Ada 11 orang yang saat itu dibolehkan menjenguk Marshanda saat dirawat di hospital Abdi Waluyo, Menteng, Jakarta Pusat. Pada senarai terakhir tertulis nama Afdal, yang ternyata adalah Afdal Zikri SH, peguam yang menangani penceraian Marshanda dengan Ben Kasyafani.

Sekaran ini, Afdal dipecat oleh Chacha, demikian biasa dipanggil, dikira sejak Isnin 11 Ogos kerana dianggap kurang profesional. Tempatnya akan digantikan oleh peguam barunya, OC Kaligis.

Afdal merasa lega akhirnya dapat terlepas dari perkara Marshanda, yang kebelakangan ini membuatnya harus diam. Sebagai peguam, dirinya memang harus menyimpan segala yang diketahuinya dalam kes anak guamnya.

Afdal menceritakan kalau selama ini, dirinya ada dalam peristiwa yang ramai diberitakan itu. Dia, atas statusnya sebagai peguam, mendapat kesempatan bertemu dengan Marshanda pada 27 Julai 2014 di hospital.

Namun Afdal menegaskan bahawa dirinya telah menjalankan tugas dengan baik sebagai peguam Marshanda. Dia menafikan yang tidak melakukan pembelaan atas anak guamnya, apalagi membela Riyanti Sofian.

Sementara itu, OC Kaligis menyatakan, Afdal dipecat dari pasukan peguam hukum kerana tidak banyak memberi pembelaan. Kini sebagai pendamping kes Chacha sepenuhnya di tangan ayah Velove Vexia itu bersama pasukannya.


0 comments: