it's about anything. too many to mention...

Thursday, August 21, 2014

Ini jawapan Ahmad Dhani jika Jokowi menang di perbicaraan MK


Saat ini Indonesia tengah berdebar-debar menunggu keputusan akhir dari Mahkamah Konstitusi mengenai perbicaraan gugatan perselisihan hasil pemilihan umum 2014. Ahmad Dhani selaku salah satu jurucakap pasukan Prabowo - Hatta buka suara mengenai hasil dari keputusan final nantinya. 

 Jika Prabowo akhirnya kalah, Dhani mengaku tak akan ambil pusing. Beliau menekankan bahawa anggota legislatiflah yang nantinya akan menentukan sikap dari keputusan MK. 

Pemilik label RCM itu juga mendedahkan jika dia tak akan mengambil langkah ekstrim apa pun hasil keputusan nantinya. Namun dirinya akan terus memberi sokongan ke anggota legislatif dan koalisi merah putih. 

 Ketika ditanya mengenai kemungkinan Jokowi sebagai pemenang, suami Mulan Jameela itu memberikan jawaban yang sedikit acuh. Seperti diketahui, Dhani memang sangat 'terbuka' tiap kali membahas mengenai kubu nombor dua. 

 Beliau mengaku akan tetap menyokong koalisi hitam putih atau Prabowo apa pun yang terjadi. Bapa kepada Al, El, Dul itu memastikan dirinya akan datang menyaksikan hasil perbicaraan MK yang akan segera diumumkan hari ini.

0 comments: