it's about anything. too many to mention...

Friday, August 8, 2014

Ini saranan psikologi untuk Marshanda dan ibunya


Sikap Marshanda dan ibunya, Riyanti Sofyan seolah seperti minyak dan air, yang sukar disatukan. Kes 'pemasungan' yang kebelakangan terjadi perlu diselesaikan secara psikologi. Kerana tidak melulu, sebuah masalah harus diselesaikan dengan proses hukum. 

 Psikologi dr. Rose Mini, M.Psi (Bunda Romi) menyarankan Marshanda dan Riyanti Sofyan untuk bertemu. Mereka harus boleh menerima dengan posisi masing-masing dengan proses yang menyejukkan. 

 Isnin, OC Kaligis selaku peguam Marshanda, mengungkapkan kalau anak guamnya telah mengalami pemasungan oleh ibunya sendiri. Marshanda yang tidak sakit mengaku dipaksa berubat di RS Abdi Waluyo selama 8 hari sejak, yakni sejak Sabtu hingga Ahad. Dia disuntik lemas dan dijaga pengawal agar orang lain tidak boleh dikunjungi. 

 OC juga mendedahkan kalau sejak kecil anak guamnya dijadikan mesin ATM oleh ibunya. Riyanti selalu membuat anaknya kelihatan sakit jiwa sehingga tidak boleh berpisah dari dirinya. Dia tidak mengizinkan Marshanda tinggal berdikari, meski sudah menikah dan ada anak. Chaca merancang menyelesaikan perseteruannya tersebut ke mahkamah.

0 comments: