it's about anything. too many to mention...

Sunday, August 17, 2014

Raikan 17 Ogos, Giring Nidji lebih pilih bersyukur

Tepat hari Ahad ini, Indonesia meraikan Hari Kemerdekaan yang ke 69 tahun. Ini bererti sudah lebih dari setengah abad para penduduk Indonesia merasakan indahnya kemerdekaan. Harapan atas nusa bangsa sudah tentu menjadi banyak doa yang dipanjatkan pada hari ini.

Jika kamu dulu masih kecil, mungkin mengingat hari 17 Ogos sebagai waktu di mana kamu melakukan upacara bendera dan mengikuti banyak sekali pertandingan. Namun dengan bertambahnya usia, perayaan 17 seakan sudah bergeser.

Meskipun begitu semua orang masih boleh memaknakan kemerdekaan Indonesia dengan cara sendiri sesuai dengan kerjaya. Hal itu pula yang dialami oleh band terkenal Indonesia, Nidji, yakni Giring. Giring yang ditemui di sebuah hotel di Jakarta Pusat pada Jumaat, mengungkapkan soal kemerdekaan versi dirinya.

Walau tidak pernah mengikuti pertandingan khas 17 kerana sering kalah, Giring rupanya tetap teruja meraikan kemerdekaan. Dalam kesibukannya sebagai pemuzik itu, Giring tak pernah melupakan saat paling penting bagi negara Indonesia ini.


0 comments: