it's about anything. too many to mention...

Monday, December 22, 2014

Mulan Jameela ajak haters damai, malah dibuli lagi...

Tidak mudah jadi seorang Mulan Jameela. Meskipun tengah berada di puncak populariti dan dianggap sebagai salah satu diva Indonesia, faktanya beliau ada segudang haters yang senantiasa membanjiri dirinya dengan berbagai kritikan super pedas, di manapun, bila pun.

Sejauh ini, Mulan lebih banyak diam daripada menjawab hujatan haters itu. Namun yang namanya manusia pasti ada saatnya penat, marah dan hilang kesabaran. Hal itulah nampaknya yang tengah dirasakan oleh penyanyi lagu Wonder Woman tersebut.

Melalui akaun Twitter, isteri Ahmad Dhani itu menuliskan sebuah tulisan yang nampaknya ditujukan untuk haters. Bernada menyindir, tapi kali ini beliau menyuarakan sebuah kenyataan damai dengan mereka yang acap kali menghujatnya.

Meskipun begitu, rupanya kenangan pahit di masa lalu masih membekas di hati netizen. Ajakan damai Mulan tak begitu saja diendahkan, yang ada malah sindiran-sindiran mengenai suaminya, Dhani, hingga bekas rakan duetnya, Maia Estianty.

Manusia punya hak untuk marah saat dia kecewa. Tapi tentunya dengan cara-cara yang pantas, wajar dan yang terpenting tidak pakai otot juga kata-kata kasar ya cin. Tak ada hal seindah damai
- Mulan Jameela

0 comments: