it's about anything. too many to mention...

Wednesday, January 21, 2015

Mulan Jameela : diam itu jawapan terbaik untuk orang bodoh

Sepanjang 2014 lalu, penyanyi cantik Mulan Jameela tak pernah lepas dari hujatan followers. Tak peduli apa pun yang beliau tuliskan, entah baik atau buruk, semuanya pasti jadi sasaran empuk haters yang menghubung-hubungkannya dengan kisah rumah tangga Ahmad Dhani dan Maia Estianty di masa lalu.

Tahun sudah berganti, alih-alih mereda, hujatan yang datang menghampiri Mulan malah semakin deras. Seperti biasa, ibu kepada Safeea itu tak pernah ambil pusing dengan cemuhan yang datang menghujaninya. Beliau lebih memilih untuk diam tanpa sedikit pun melayan cakap haters.

Namun kerana sudah jengah atau entah kenapa, penyanyi lagu Wonder Woman itu baru saja memuatnaik sebuah gambar yang isinya diduga sebuah sindiran untuk para haters. Tulisannya itu merupakan sebuah kutipan dari Imam Ali atau Ali bin Abi Thalib, yang diceritakan sebagai seorang sepupu kepada Nabi Muhammad dalam ajaran Islam.

Melihat hal itu, tentunya para haters langsung bereaksi. Mereka makin menjadi-jadi untuk melemparkan berbagai caci-maki mulai dari A hingga Z untuk Mulan.


0 comments: