it's about anything. too many to mention...

Sunday, January 11, 2015

Sumbangan terakhir, mangsa kemalangan Dul dapat Rp 50 juta?

Kemalangan nahas Dul Lucky Laki di tol Jagorawi KM8 pada tahun 2013, yang memakan mangsa jiwa 7 orang, tentunya meninggalkan kenangan yang tak dilupakan. Sejak itu, Ahmad Dhani selaku ayah Dul terus menjalankan kewajipannya memberi bantuannya kepada keluarga mangsa meninggal mahupun yang mangsa selamat.

Sabtu petang semalam Dhani mengundang para mangsa selamat untuk datang ke kediamannya untuk mendapatkan sumbangan terakhir. Sesuai permintaan mangsa, sumbangan yang tadinya diberikan setiap bulan itu diberikan secara akumulasi.

Oleh kerana itu Dhani mengajak anggota keluarganya, Mulan Jameela, Al Ghazali, El Rumi, Abdul Qadir Jaelani dan Safeea untuk ikut menyumbangkan rezekinya untuk para mangsa. Pada media Dhani pun menjelaskan bagaimana sistem pembayaran sumbangan tersebut.

Sempat tersebar berita bahawa masing-masing mangsa selamat mendapat sumbangan hingga Rp50 juta. Namun ketika ditanya mengenai hal ini, Dhani tidak menjelaskan secara terang.

Untuk keluarga mangsa meninggal, Dhani masih menjalankan tanggungjawabnya dengan memberikan sumbangan hingga anak-anak mangsa selesai sekolah.

0 comments: