it's about anything. too many to mention...

Saturday, January 10, 2015

Ubati kanser, Ria Irawan hanya keluarkan Rp 35 juta


Belum lama ini Ria Irawan mengungkapkan kepada umum bahawa beliau menderita kanser kelenjar getah bening. Sempat dilihat drop saat menjalani perubatan dan kemoterapi, tapi kini keadaan aktres cantik itu sudah beransur membaik.

Bahkan, setelah menjalani beberapa kali kemoterapi, beliau sudah mengaku fit. Meski efek dari kemo itu membuat rambutnya gugur, tapi beliau sudah merasa jauh lebih sihat.

Selama menjalani perubatan, Ria memanfaatkan program BPJS yang diselenggarakan oleh kerajaan. Dan beliau merasa sangat gembira kerana dengan BPJS Kesihatan itu, biaya perubatannya boleh banyak ditekan.

Seperti diketahui, selama menjalani proses penyembuhan, biaya adalah masalah besar bagi Ria. Tapi beliau lega kerana kerajaan membantu sebahagian besar biayanya melalui program ansuransi kesihatan itu.

Jika dibandingkan dengan Julia Perez, biaya yang harus dikeluarkan oleh Ria jauh lebih murah. Sejauh ini, beliau hanya mengeluarkan wang lebih kurang dari lima puluh juta rupiah untuk menebus ubat dan biaya rawatan sakit kanser yang dideritainya.

0 comments: