it's about anything. too many to mention...

Sunday, February 15, 2015

Dominique Diyose terpukul atas pemergian Alex Komang

Pemergian Alex Komang yang begitu cepat meninggalkan duka yang sangat dalam bagi keluarga dan kawan-kawan sesama pekerja seni. Aktor legenda ini meninggal di usia 54 tahun, umur yang tergolong masih cukup muda, kerana penyakit kanser hati yang menjalar di tubuhnya. Beliau menutup mata di Rumah Sakit Karyadi, Semarang. 

Kelmarin siang, sahabatnya, Dewi Irawan memuatnaik sebuah foto di akaun Twitternya. Mengejutkan, keadaan Ketua Badan Perfileman Indonesia period 2014-2017 ini sedang kritikal. Dewi meminta doa kepada seluruh kawan-kawannya untuk kesembuhan Alex.

Sayangnya, Tuhan mengambilnya begitu cepat. Alex berpulang Jumaat malam. Ungkapan duka terus mengalir dari sahabat, seperti sutradara Hanung Bramantyo.

Salah satu aktres dan model Indonesia, Dominique Agica Diyose atau yang mesra disapa Domi, juga sangat merasa kehilangan atas pemergian peraih Aktor Pendukung Pria Terbaik dalam Festival Filem Bandung 2013 ini. Domi menulis beberapa tweet tentang nasihat-nasihat yang pernah diberikan Alex kepadanya.


0 comments: