it's about anything. too many to mention...

Wednesday, July 22, 2015

Lebaran Krisdayanti - Raul : dari seragam sampai solat bersam anak


Moment berkumpul bersama keluarga besar saat Idul Fitri selalu menjadi moment istimewa bagi Krisdayanti. Beliau selalu menyempatkan diri untuk bersilaturahmi dengan suami dan keluarga di sela kesibukannya. Dalam bersilaturahmi, KD membuatnya lebih istimewa dengan mengupayakan agar beliau, suami, serta anaknya tampil kompak berseragam. 

Seperti ketika beliau ditemui di kediamannya, Kawasan Jeruk Purut, Jakarta Selatan, Jumaat, beliau mengenakan dress biru berpayet. Sementara Raul Lemos mengenakan kemeja lengan panjang dengan warna senada. 

 Kedua-dua buah hatinya itu jugalah yang membuat hari-hari KD terasa istimewa, terlebih pada perayaan Idul Fitri tahun ini. KD paling suka melihat tumbuh kembang kedua-dua buah hatinya, utamanya tumbuh kembang spiritual kedua-dua buah hatinya itu. 

 Moment berkumpul dengan kedua-dua buah hatinya ini juga menjadi moment tersendiri bagi pasangan KD dan Raul Lemos. Ini kerana, kerjaya yang mereka ceburi membuat kedua-duanya kerap pergi ke luar kota dan berpisah jarak dengan kedua-dua buah hatinya itu. Namun begitu, hal tersebut tak membuat kedua-duanya kehilangan akal demi berkomunikasi dengan kedua-dua buah hatinya. 

 KD meyakini bahawa Lebaran tahun ini menjadi sebuah langkah maju dalam kehidupan spiritualnya. Beliau menilai dirinya sudah berupaya terbaik dalam meningkatkan kualiti ibadahnya. Oleh kerana hal itu, beliau merasakan kemenangan yang luar biasa.

0 comments: