it's about anything. too many to mention...

Sunday, December 17, 2017

Ditanya kemungkinan untuk menyanyi balik, Cinta Laura : no!


Jelang pergantian tahun, setiap orang pasti ada azam masing-masing. Dan bagi Cinta Laura, impian terbesarnya untuk tahun 2018 akan datang adalah berlakon di siri televisyen Amerika. Wanita berdarah Jerman itu sendiri sejatinya sedang menantikan 3 filemnya untuk tayang tahun depan. 

 Seperti diketahui, Cinta saat ini memang tengah meniti karier di negara Uncle Sam. Pasca menyelesaikan pendidikannya di Columbia University, beliau memutuskan untuk menetap di sana sambil mencuba untuk menembus dunia perfileman Hollywood yang berprestij. 

Keinginan wanita berusia 24 tahun itu untuk dapat berlakon di sebuah judul siri televisyen Amerika bukannya tanpa alasan. Menurutnya, saat ini karier di siri televisyen Amerika lebih menjanjikan berbanding layar lebar. Dan impian Cinta itu kemungkinan besar dapat terwujud kerana dirinya saat ini tengah menjalani casting sebuah judul siri televisyen. 

Untuk masalah watak di sebuah judul filem mahupun siri televisyen, Cinta sendiri bukan artis yang pilih-pilih watak. Bahkan ketika diminta untuk melakonkan adegan lawan, gadis yang sempat digosipkan dekat dengan Verrell Bramasta itu sama sekali tak kesukaran. 

Ketika berkarier di Indonesia, Cinta dulu sempat melebarkan sayapnya ke dunia nyanyian. Namun setelah merilis album HOLLYWOOD DREAMS tahun 2012 silam, beliau tak lagi melahirkan karya baru. Rupanya beliau sudah menutup kemungkinan untuk kembali nyanyi.

0 comments: