it's about anything. too many to mention...

Thursday, March 1, 2018

Ternyata inilah rahsia awet muda Bunga Citra Lestari

Siapa yang tidak kenal dengan Bunga Citra Lestari. Penyanyi sekaligus pelakon layar lebar ini dalam setiap penampilannya selalu tampak glowing. Walaupun sudah memiliki satu anak, BCL masih saja terlihat awet muda. 

 Ditemui ditemui di Empirica, SCBD Sudirman, Jakarta Pusat minggu lalu, BCL mengungkapkan rahsianya. Selama ini BCL terus mencuba hidup sihat. Pola hidup sihatnya ini telah beliau lakukan sejak remaja. Tidak serta mertasegera, BCL sudah merawat kesihatan kulit dan rajin berolahraga bahkan sebelum beliau berkarier sebagai penyanyi. 

Beliau tidak takut dirinya menjadi tua, kerana memang umur akan terus bertambah. Namun, BCL menjelaskan perlunya menjaga diri dan salah satu yang disebutnya adalah waktu tidur yang cukup. Diungkapkannya pula bahawa beliau ada cara perawatan yang berbeza dalam setiap beliau bertambah umur. 

 Sama seperti dirinya, suaminya Ashraf Sinclair juga memiliki pola hidup yang sama. ternyata Ashraf adalah orang yang juga peduli dengan kesihatan. 

 Bagi dirinya dan Ashraf, tidak ada pantang tersendiri dalam hal makanan. Kadang BCL memang harus membiasakan untuk sedar diri dengan apa yang beliau dimakan. Apalagi sekarang ini BCL sudah mempunyai anak. Di mana beliau mengharapkan dapat menjadi contoh yang baik bagi anaknya, Noah.

0 comments: