it's about anything. too many to mention...

Saturday, October 11, 2014

Jadi Maleficient, Mulan Jameela serang balik para haters?

Menjadi seorang Mulan Jameela bukanlah hal mudah. Sejak rasmi menjadi isteri Ahmad Dhani, mantan anggota Ratu itu kerap dicap buruk oleh umum kerana dianggap telah merebut suami orang, yang diketahui rakan duetnya, Maia Estianty. 

 Belum boleh move on dari kejadian itu, umum terus menghujani Mulan dengan berbagai jenis hujatan, utamanya di dunia maya. Apa pun yang ditulis atau dimuatnaik penyanyi lagu Wonder Woman itu seolah selalu salah di mata mereka yang menyaksikan. 

 Uniknya, di beberapa kesempatan wawancara Mulan justeru tak ada niat untuk membahas topik mengenai para hatersnya. Ibu tiga anak ini lebih sering memilih untuk berkomen mengenai karier muzik ataupun anak-anaknya. 

 Nah, pada satu gambarnya di Instagram, Mulan menuliskan kutipan terkenal dari salah satu filem animasi Disney yang diangkat ke layar lebar, Maleficent. Tampil mengenakan gaun bergambar Maleficent yang dilakonkan oleh Angelina Jolie plus make-up cantik di parasnya, isteri Ahmad Dhani ini pun menuliskan pesanan 'penuh erti' untuk followersnya. 

 Meskipun tak menulis untuk siapa kutipan itu ditulis, namun beberapa peminat sudah boleh mengambil kesimpulan bahawa Mulan cuba melawan balik para hatersnya. Meskipun begitu, seperti biasa komen-komen off-topic yang isinya kata-kata pedas masih tetap mewarnai dinding instagram Mulan.

0 comments: